piatok 12. februára 2016

Z našich meraní...

Pre každé lietadlo sme 3 krát merali dráhu doletu a vypočítali sme priemernú dráhu doletu. 

V druhej časti tabuľky uvádzame výpočet rýchlosti našich lietadiel. Podľa priemernej dráhy doletu sme si stanovili, že budeme merať čas , za ktorý preletí lietadlo dráhu 5 m. Výsledky sú zaokrúhlené na 2 desatinné miesta.

From our measurements...

For each aircraft we took 3 measurements of the flying range and calculated the average flying range.
The second part of the chart presents the calculation of speed of the different types of aircraft. Based on the average flying range we decided to measure the time it takes the aircraft to fly over a distance of 5m. The results are rounded to 2 decimal places.


Meranie dráhy doletu lietadla
Meranie rýchlosti lietadla
  Názov
lietadla
dráha doletu s [m]
priemerná
dráha
 doletu sp [m]
dráha
s [m]
čas
t [s]
rýchlosť
v [m/s]
pokus č.1
pokus č.2
pokus č.3
KIK 2000
4,00
5,60
5,75
5,12
5,00
0,75
6,67
MARS 160
7,70
7,85
7,65
7,73
5,00
0,90
5,56
M 300
8,20
6,65
7,85
7,57
5,00
0,57
8,77
MIG 481
5,42
6,20
4,87
5,50
5,00
0,82
6,10
PAPP 6
12,55
15,58
16,50
14,88
5,00
0,46
10,87
MIG 48
8,67
7,25
8,13
8,02
5,00
0,65
7,69
VRANA 6
12,02
11,50
11,82
11,78
5,00
0,39
12,82
BOJING 2
7,96
8,42
8,35
8,24
5,00
0,95
5,25
MIG 400
6,68
7,65
6,22
6,85
5,00
1,54
3,22
MIG 800
9,63
9,75
8,31
9,23
5,00
1,13
4,42

Záver:

PAPP 6
MIG 400

Najväčšiu priemernú dráhu doletu malo lietadlo: PAPP 6
Najrýchlejšie lietadlo bolo: VRANA 6
Najmenšiu rýchlosť mal klzák MIG 400 vyrobený zo slamiek a papiera.
Na pohyb lietadla - dráhu doletu a rýchlosť má vplyv: sila, akou lietadlo uvedieme do pohybu, tvar smerového kormidla (špička lietadla), výškové kormidlá (zadná časť krídel), rozpätie krídel a sklon krídel. Pri meraniach sa nám stalo, že lietadlo neletelo rovno - chybu sme odstránili ohnutím smerového kormidla, ak lietadlo smerovalo doľava, ohnili sme ho doprava a naopak. Iné lietadlo prudko vyletelo nahor, spomalilo a spadlo - tu sme ohli konce krídel nadol. Iné lietadlo okamžite smerovalo nadol - konce krídel sme ohli nahor.

Conclusion:
The longest average flying range had the aircraft: PAPP 6
The fastest aircraft was: VRANA 6
The lowest speed was reached by a glider MIG 400 made of straws and paper.

The aircraft motion – flight distance and speed is influenced by: the force applied to make the aircraft move, rudder shape (aircraft tip), elevators (the back of wings), wing span and inclination. In the experiment not all airplanes flew straight. We fixed the problem by bending the rudder. If an airplane headed to the left we bent the rudder to the right and vice versa. If an airplane rose sharply, slowed down and then fell down we bent the back of the wings down. If an airplane declined sharply we bent the back of the wings up. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára